Monday 12 March 2012

KURSUS PALING BEST

ASALAMUALAIKUM .

hello peepss ! act, tgahari semalam aku baru balik dari kursus . best gila laa aku cakap . kalau bab penat toksah citer , memang penat . tapi best gak jadi senior nie . junior pun comel-II je and depa mudah untuk bergaul . i like . bagi aku , bab tempat memang kurang memuaskan . dari aspek tandas . eei . geli . dengan kotor nye . tapi cikgu sha and cikgu jumma cakap , toilet kat situ lagi okie , berbanding toilet yang cikgu sha and cikgu jumma pernah gune . time uh kat rawang . aku dengar pun geli . okay ! tang tu da settle .hee
hari uh kan aku cakap pasal kena tidur kat khemah kan ? first time tau tido kat khemah nie . haha , memang best , time kat sana setiap khemah kena ada 4 orang . yang sekhemah dengan aku , fiezah , athirah and haziqah . kita orang tido pun himpit-II je . tapi alhamdulillah setakat uh okie . keadaan cuaca kat sana pula , asyik hujan je . hurm .
dari segi makan,okie . biar pun sometime uh makan lambat . tapi tak kesah . kena juga faham situasi .da nama pun kena masak sendiri . kan ? lagi satu , bapak pon ada masak . sedap . ! hehe .
time aktiviti pula , bagi aku pun best . ada aktiviti kembarun , si buta ku sayang and ice breaking ( sesi perkenalan antara senior and junior) . tapi yang banyak buat aktiviti budak-II junior . senior takde sangat . huhu . terbaikk !
okay . aku nak cer pasal aktiviti kembarun . aku cer hari uh senior-II kan yang buat ? haa . dengan bangga nye . aku and kumpulan senior yang lain dapat jalankan aktiviti ini . huh . banyak sangat tang akiviti yang mencabar kalau nak tahu , haha , biasa laa kalau otak lelaki yang fikir .memang expres ,tapi kesian aku tengok member aku fikir . stress jew , haha . yang paling mencabar, kena makan telur mentah and teh o takde gula . eeii . kalau aku kat tempat diorang ., mesti geli . tapi ada sebab juga napa kitaorang buat macam uh .
sebabnye nak wujud kan erti bekerjasama , pengorbanan and yang paling penting hubungan antara ahli kumpulan . nak kata kita orang nie kejam tu . memang tak laa. okay . niat di hati bukan nak buli junior . tapi nak seronok-II . hee
one more , aku nak cer pasal renungan hati bersama bapak . program nie memang bagi aku tersentuh sangat . ia berkenaan dengan jasa ibu bapa kita , mesti korang dapat berfikir apa yang aku maksudkan . time uh , ramai sangat yang tersentuh , sampai mengalirkan airmata . keadaan malam kemarin membuatkan aku sedar ,tentang banyak sangat salah aku kat ibu bapa aku .herm , aku berjanji akan menjadi yang terbaik buat ibu bapa aku . insyallah . amin :)

okay laa . bagi aku pengalaman berada di situ memang menyeronokkan . rasa taknak balik je . hhaaha. pengalaman yang first time bagi aku , pasal berkhemah ,memang terbaik . ! then , dapat berkhemah nan junior dan dapat berkenalan . lagipon tahun nie tahun terakhir untuk aku rasa suasana macam nie . kalau nak jumpe pun takkan sama dengan apa yang pernah aku lalui bersama mereka . salam dari aku , bye . rindu korang <3


TENGS FOR READING BELLA PUNYE CERITA <3
 

No comments: